Hoe ontdekken klanten uw ebook? Hoe zorgt u ervoor dat klanten uw ebooks op de eerste pagina van de zoekresultaten kunnen vinden? Zowel bij Google als bij de heren ebook-verkopers? Want op de eerste pagina van de zoekresultaten; daar hoort uw boek immers thuis.

Naast een groot aantal verschillende apparaten waarop uw klanten hun ebooks lezen, is er inmiddels een wildgroei aan e-tailers die het allemaal weer net iets anders doen. Bol.com, de Apple ibookstore, bruna, ako, 12ebooks, ebooq.nl, ebook.nl, … ; en binnenkort worden al deze spelers wellicht buitenspel gezet door de komst van Amazon. Hoe maak je je ebook nou in godsnaam vindbaar?

ePUB Pro heeft enige ervaring met het optimaliseren van de vindbaarheid van e-boeken, en begeleidt het proces van A tot Z. De werkwijze in het kort.

  1. Alles begint met het omschrijven van de doelgroep van het boek.
  2. Volgt onderzoek naar trends op de markt, kernwoorden en demografische ontwikkelingen.
  3. In overleg en mede op basis van de onderzoeksresultaten worden titel, flaptekst en marketingstrategie bepaald.
  4. Sociale media zoals Facebook en Twitter worden ingezet om meer ruchtbaarheid aan het ebook te geven.
  5. Ieder boek krijgt zijn eigen website, die is ge-optimaliseerd om de klant precies te geven waar ze naar op zoek is.
  6. Bij de boekproductie wordt rekening gehouden met optimaal gebruik van metadata, sociale media en eventuele soortgelijke uitgaven.

De vindbaarheids-campagne wordt gedurende de eerste maanden wekelijks gemonitord, en waar & wanneer wenselijk aangepast.

Nieuwsgierig geworden naar het optimaliseren van de vindbaarheid van uw ebook? Neem gerust contact op met ePUB Pro.